Tips

Tips till dig som vill ha fint hår:


• Färga inte håret mer än behövligt. (färgning var 4:e vecka är "normalt")

• När du duscha så ska du inte skölja håret med för varmt vatten, då sliter det på håret.

• Använd värmeskydd om du ska t.e.x platta, locka & "föna" ditt hår. Och även på sommaren när du ska gå ut & det är soligt.

• Ha hårinpackning i håret ca 2 gånger i veckan. (låt värka 10 minuter om du vill ha ett bra resultat)

• Borsta inte ditt hår för hårt! Börja borsta vid topparna & borsta uppåt.

• Ha inte samma frisyr hela tiden, det blir en påfrestning för håret!

• Behandla ditt hår varsamt när du fixar det. var t.e.x inte "våldsam" när du ska sätta upp ditt hår i en hästsvans som det kallas. Det sliter på hårrötterna..

• Klipp topparna emellanåt, annars blir det slitet & fult...



Det var lite tips för dig som vill ha fint hår. Och det förbjudet till 110% att kopiera mina texter!



Kommentarer
Postat av: Michelle

sv; hahah micholina den fina.. du är så söt! <3



jag är alltid våldsam med mitt hår!! hahahah vem bryr sig, man kan ju lika gärna snagga sig! hahah jag skoja

2012-02-15 @ 16:59:53
URL: http://michellemaybe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0